کاروان حج "قائم (عج)"

کاروان حج 37002 قزوین با مدیریت حاج حسن خانبان

کاروان حج "قائم (عج)"

کاروان حج 37002 قزوین با مدیریت حاج حسن خانبان

کاروان حج "قائم (عج)"
ایمیل: hasankhanban[at]yahoo.com
جستجو در وبلاگ
حج تمتع 94

شعار حج تمتع 94

پخش زنده حرم

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پارس قران

سازمان حج استان قزوین

;کتابخانه تخصصی حج

اوقات شرعی
اوقات شرعی
آخرین نظرات

به نام خالق یکتا

تذکرات مهم در خصوص حمل و نقل:

۱-     اتوبوس های خطوط درون شهری همه روزه نیم ساعت قبل از اذان و نیم ساعت پس از پایان نمازهای پنج گانه جهت اقامه نماز جماعت تعطیل می باشد. برنامه ریزی برای حضور مناسب در مسجدالحرام از معطلی و سرگردانی در ایستگاه ها جلوگیری می نماید.

۲-     با توجه به ازدحام بسیار زیاد حجاج کشورهای مختلف پس از اقامه نماز جماعت در مسجدالحرام در ایستگاه های باب علی، غزه و ملک عبدالعزیز بطور اکید تقاضا می شود حداقل نیم ساعت بعد از پایان نمازهای جماعت به سمت ایستگاه ها حرکت نمائید.

توجه: در روزهای پر از ازدحام ذی الحجه بهتر است خروج از حرم، یک ساعت پس از اتمام نمازهای جماعت باشد.

۳-     اتوبوس ها در مسیرهای مشخص شده تردد و در ایستگاههای معین توقف خواهند نمود. لذا حجاج محترم صرفا از ایستگاه های تعیین شده استفاده نموده و تا توقف کامل اتوبوس اقدام به سوار یا پیاده شدن ننمایند.

۴-     هنگام سوار و پیاده شدن از اتوبوس ضمن اجتناب از شتاب زدگی  مراعات حال بانوان، افراد سالمند و بیمار را بنمائید.

۵-     به هنگام عبور از عرض خیابان ها ضمن احتیاط کامل از پل های هوایی و یا محل های ویژه عابر پیاده استفاده نمائید.

۶-     اتوبوس های خطوط صرفا جهت جابجایی حجاج محترم در مسیر محل سکونت تا حرم می باشند، در صورتیکه حجاج محترم قصد رفتن به بازار یا اماکن زیارتی دیگر دارند می توانند با هماهنگی مدیران محترم کاروان ها نسبت به تهیه وسیله نقلیه ( غیر از اتوبوس های شبکه حمل و نقل )  اقدام نمایند.

۷-     چنانچه حجاج محترم بطور اشتباه سوار اتوبوس سایر خطوط شدند بدون ناراحتی و اضطراب مجددا با همان اتوبوس به ایستگاه حرم بازگشته و با مراجعه به عوامل حمل و نقل، مسیر و خط صحیح را سوال نمایند.

۸-     از اوردن بار و وسایل حجیم به داخل اتوبوس خودداری نموده و مراقب باشید کیف و وسایل همراه خود را هنگام ترک اتوبوس جا نگذارید.

۹-     اگر هنگام نمازهای جماعت و یا نماز جمعه به حرم مشرف می شوید هنگام اقامه نماز اقدام به مراجعه به ایستگاه جهت بازگشت به محل سکونت خود ننمایید زیرا علاوه بر بازتاب نامطلوب این عمل در اذهان سایر مسلمانان اکثر راننده ها نیز در این اوقات در نماز حضور دارند و علاوه بر آن طبق مقررات مجاز به جابه جایی مسافر نمی باشند.

۱۰- با توجه به ورود روز افزون حجاج از سایر کشورها و ازدحام بیش از دو میلیون زائر در شهر مکه مکرمه، در هفته اول ذی الحجه، محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس اعمال می شود و خدمات رسانی در این ایام با محدودیت های جدید همراه خواهد بود. لذا به حجاج محترم توصیه می شود در این روزها برای تشرف و بازگشت از حرم این شرایط را مد نظر قرار دهند. بدیهی است اطلاعات لازم در خصوص نحوه خدمات رسانی در روزهای فوق الذکر، از سوی مدیران محترم کاروان ها و معاونت حمل و نقل خواهد شد.

۱۱-     تردد سرویس ها به هنگام تغییر نوبت کاری رانندگان ( در ساعت ۹ صبح و ۹ شب) بمدت ۳۰دقیقه متوقف خواهد شد فلذا تقاضا می شود زائرین گرامی از مراجعه به ایستگاه در ساعات مذکور خودداری فرمایند.

۱۲-     اتوبوس های شبکه حمل و نقل اختصاص به کاروان خاصی ندارد و مورد استفاده همه حجاج محترم کشورمان در مسیرهای تعیین شده می باشد.

۱۳-     هزینه های مربوط به حمل و نقل درون شهری به صورت متمرکز توسط سازمان حج و زیارت به شرکت ها مجری پرداخت شده است لذا حجاج محترم از پرداخت هرگونه به رانندگان  و یا سایر عوامل خودداری نمایند.

۱۴-     نظر به اینکه ادرس محل سکونت همچنین شماره خط اتوبوسرانی در کارت شناسایی شما درج گردیده است لذا در طول سفر به خصوص هنگام تردد به حرم کارت شناسایی خود را همراه داشته باشید.

۱۵-     راننده ها عرب زمان و غیرایرانی هستند درصورت بروز هرگونه مشکل، از مواجهه مستقیم با انها پرهیز نموده و صرفا با یادداشت شماره ۴ رقمی که چهار طرف همه اتوبوس ها نوشته شده است مراتب را جهت پیگیری به مدیران کاروان ها و یا عوامل حمل و نقل مستقر در ایستگاه ها گزارش نمائید.

۱۶-     فعالیت شبکه حمل و نقل درون شهری از روز ششم تا سیزدهم ذی الحجه به دلیل محدودیت های ترافیکی و اماده کردن اتوبوس ها و سازمان دهی مجدد انها برای انتقال زائرین به مشاعر مقدس ( عرفات مشعر الحرام و منی) تعطیل خواهد بود.