کاروان حج "قائم (عج)"

کاروان حج 37002 قزوین با مدیریت حاج حسن خانبان

کاروان حج "قائم (عج)"

کاروان حج 37002 قزوین با مدیریت حاج حسن خانبان

کاروان حج "قائم (عج)"
ایمیل: hasankhanban[at]yahoo.com
جستجو در وبلاگ
حج تمتع 94

شعار حج تمتع 94

پخش زنده حرم

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پارس قران

سازمان حج استان قزوین

;کتابخانه تخصصی حج

اوقات شرعی
اوقات شرعی
آخرین نظرات

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

به نام خالق یکتا

قابل توجه کلیه زائران بیت الله الحرام کاروان 37002:

با توجه به دستورالعمل سازمان حج و زیارت یکی از جلسات آموزشی کاروان می باید در روز برگزاری همایش جامع استانی برگزار گردد.

با عنایت به برنامه ریزی های صورت گرفته، تغییرات زیر در جلسات آموزشی صورت گرفته است:

جلسه نهم کاروان، مورخ شانزدهم مرداد ماه (1394/05/16) حذف گردیده و در روز همایش سراسری، 22 مرداد ماه و پس از همایش در مسجد النبی برگزار خواهد شد. به این ترتیب عزیزان زاور توجه دشته باشد که در روز همایش از ساعت 9 تا 5 بعد از ظهر برنامه همایش سراسری و جلسه خود کاروان برقرار خواهد بود.

توجه: در برنامه روز برگزاری همایش، پذیرایی وعده غذایی نهار نیز صورت خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: جدول برنامه جلسات آموزشی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

عید سعید فط مبارک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

شهادت امیر مومنان تسلیت باد

با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع)، در مناجات شبانه شبهای قدر ،التماس دعا داریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

ه گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، در آستانه اعزام زایران ایرانی به حج تمتع و همزمان با فراگیر شدن آموزش‌های زائران حج تمتع ۹۴، فایل کتاب مناسک حج با ویرایش جدید و حواشی و استفتائات جدید مراجع عظام تقلید با ۵ فرمت ویژه تلفن های همراه از سوی پایگاه اطلاع رسانی حج با عنوان «مناسک همراه» در اختیار روحانیون کاروان‌ها و عموم زایران قرار گرفت.

در مقدمه این کتاب آمده است: « شارع مقدس برای حج که از ارکان مهم اسلام و دارای ابعاد مختلف سیاسی، عبادی، فردی و اجتماعی است، مانند دیگر آموزه های دینی احکام خاصی مقرر کرده است. این احکام که از آن به مناسک حج یاد می‌شود، دارای گستردگی و دقت زیادی است. تفاوت دیدگاه‌های مراجع عظام تقلید در این زمینه نیز اهمیت یادگیری دقیق مناسک را دو چندان می‌کند.

از این رو، گروه فقه و حقوق پژوهشکده حج و زیارت در راستای وظایف خود اقدام به تدوین و نشر مناسک حج مطابق با فتاوای امام خمینی و حواشی مراجع معظم تقلید نموده است، و هر ساله به جهت آگاهی از تغییرات فتاوای مراجع عظام مورد تجدید چاپ قرار می‌گیرد.

حجیم بودن مناسک حج از یک سو و لزوم دسترسی سریع و آسان به احکام مبتلابه حج از سوی دیگر، تهیه و تدوین خلاصه‌ای از مناسک را بیش از پیش ضروری می‌نمود. در این راستا گروه فقه و حقوق بر آن شد تا گزیده مناسک مبتلابه حج را مطابق آخرین ویرایش مناسک محشی حج (ویرایش۱۳۹۴)، با اشاره به شماره مسئله، تحت عنوان «مناسک همراه» تدوین و منتشر نموده و در اختیار روحانیون محترم کاروان‌های حج و عمره و حجاج و زوار بیت‌الله الحرام قرار دهد.

البته در موارد بسیار نادری که مسئله یا فتوایی در مناسک مطرح نشده بود، به کتب معتبر دیگر با ذکر آدرس مراجعه شده است.

در این مناسک همراه فتاوای ۱۴ تن از مراجع عظام تقلید، آیات عظام: امام خمینی، مقام معظم رهبری، خویی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی، تبریزی، بهجت، سیستانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، سبحانی، موسوی اردبیلی و نوری همدانی ذکر شده است.

این اثر تحت نظارت حجت الاسلام والمسلمین «منصور مظاهری»، توسط حجج اسلام «رضا عندلیبی، مهدی درگاهی و حمید کمالی اردکانی» تدوین شده است.

برای دریافت متن کتاب با فرمت (ا پی کا)؛ اندروید اینجا کلیک کنید.

برای دریافت متن کتاب با فرمت (اچ تی ام ال) اینجا کلیک کنید.

برای دریافت متن کتاب با فرمت (ای پاپ) اینجا کلیک کنید.

برای دریافت متن کتاب با فرمت (پی دی اف) اینجا کلیک کنید.

برای دریافت متن کتاب با فرمت (جاوا) اینجا کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

شب قدر را به معنی منزلت دانسته‌اند و بعضی دیگر آن را به معنی تنگی و گرفتاری دانسته‌اند. برخی نیز قدر را اندازه‌گیری و تقدیر امور معنی کرده‌اندوبرخی بخاط قدر دانی از خدا

در پاسخ این سؤال، که چرا این شب، شب قدر نامیده شده، سخن بسیار گفته‌اند، از جمله این که:

  • شب قدر به این جهت «قدر» نامیده شده، که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می‌شود، شاهد این معنی در آیات ۳ و ۴ سوره «دخان» است که می‌فرماید:إِنّا أَنْزَلْناهُ فی لَیْلَة مُبارَکَة إِنّا کُنّا مُنْذِرینَ * فیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْر حَکیم: «ما این کتاب مبین را در شبی پر برکت نازل کردیم، و ما همواره انذار کننده بوده‌ایم * در آن شب که هر امری بر طبق حکمت خداوند تنظیم و تعیین می‌گردد». این بیان، هماهنگ با روایات متعددی است که می‌گوید: در آن شب، مقدرات یک سال انسان‌ها تعیین می‌گردد، و ارزاق و سرآمد عمرها، و امور دیگر، در آن لیله مبارکه، تفریق و تبیین می‌شود. البته، این امر هیچگونه تضادی با آزادی اراده انسان و مسأله اختیار ندارد، چرا که تقدیر الهی به وسیله فرشتگان بر طبق شایستگی‌ها و لیاقت‌های افراد، و میزان ایمان، تقوا، پاکی نیت و اعمال آنها است. یعنی: برای هر کس آن مقدر می‌کنند که لایق آن است، یا به تعبیر دیگر: زمینه‌هایش از ناحیه خود او فراهم شده، و این نه تنها منافاتی با اختیار ندارد، که تأکیدی بر آن است.
  • آن شب را از این جهت شب قدر نامیده‌اند که: دارای قدر و شرافت عظیمی است (نظیر آنچه در آیه ۷۴ سوره «حج» آمده است: ما قَدَرُوا اللّه حَقَّ قَدْرِهِ: «آنها قدر خداوند را نشناختند»).
  • به خاطر آن است که، قرآن با تمام قدر و منزلتش بر رسول والا قدر، و به وسیله فرشته صاحب قدر نازل گردید.

بر اساس حدیثی از امام ششم شیعیان امام جعفر صادق نقل شده‌است؛ شب قدر تا قیامت باقی‌است و در ماه رمضان واقع است. در روایات شیعه آمده‌است که شب قدر یکی از سه شب ۱۹، ۲۱ یا ۲۳ در ماه رمضان است که احتمال شب بیست‌وسوم بیش‌تر است.

شب قدر

التماس دعا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

میلاد امام حسن مبارک باد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

قابل توجه زائرین گرامی کاروان حج 37002:

با توجه به بخشنامه سازمان حج و زیارت، زائرین محترم می بایست وجه قربانی  را  پس ازدریافت فیش مخصوص از مدیرکاروان به حساب متمرکز وجوه قربانی حج تمتع نزد بانک ملی واریز نمایند.
لذا ضروری است زائرین محترم به آژانس مسافرتی گل نرگس مراجعه نموده و فیش مخصوص وجه قربانی ممهور به مهر کاروان را دریافت نمایند و در اسرع وقت با مراجعه به بانک ملی ایران نسبت به پرداخت وجه آن اقدام نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۴
حسن خانبان