کاروان حج "قائم (عج)"

کاروان حج 37002 قزوین با مدیریت حاج حسن خانبان

کاروان حج "قائم (عج)"

کاروان حج 37002 قزوین با مدیریت حاج حسن خانبان

کاروان حج "قائم (عج)"
ایمیل: hasankhanban[at]yahoo.com
جستجو در وبلاگ
حج تمتع 94

شعار حج تمتع 94

پخش زنده حرم

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پارس قران

سازمان حج استان قزوین

;کتابخانه تخصصی حج

اوقات شرعی
اوقات شرعی
آخرین نظرات

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

به نام خالق یکتا

قابل توجه زائرین عزیز

با سلام و آرزوی قبولی طاعات وعبادات

با عنایت به دستورالعمل سازمان حج و زیارت جهت دریافت هزینه های تکلیفی زائران عزیز، بدینوسیله به اطلاع می رساند با هماهنگی مدیران حج تمتع سال جاری(حج تمتع 94) و تحت نظارت سازمان استان مقرر گردیده هر یک از زائرین عزیز هزینه های تکلیفی (شامل چمدان، هزینه های حمل و نقل تا فرودگاه، لباس متحدالشکل آقایان، عوارض خروج از کشور، هزینه حمل چمدان تا فرودگاه، کاور زائران و ...)  را به حساب مدیر کاروان واریز نمایند. لذا خواهشمند است جهت دریافت فیش واریز از روز شنبه ۳۰ خرداد به آژانس گل نرگس واقع در خیابان شهدا (سپه) مراجعه نمایند و فیش های واریزی خود را حداکثر تا تاریخ 94/4/4 تحویل نمایند.

مبلغ هزینه های تکلیفی به شرح زیر است:

هزینه های تکلیفی آقایان ( با احتساب لباس متحد):         مبلغ ۳۸۰۰۰۰ تومان

هزینه های تکلیفی خانمها:                                                   مبلغ ۲۴۴۰۰۰ تومان

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

حلول ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا، ماه نزول قران، بر شما مبارک باد

در ماه پر خیر و برکت رمضان برایتان قبولی طاعات و عبادات را آرزومندم ...

حلول ماه رمضان مبارک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

دراجرای بخشنامه های واصله ازسوی سازمان حج و زیارت،آزمون جامع کارگزاران حج تمتع 94  (مدیران و عوامل اجرائی کاروانها و مجموعه) استان قزوین درروزجمعه 94/03/22 راس ساعت 16 در محل سازمان حج و زیارت استان و با حضور نماینده اعزامی ازسوی سازمان مرکزی برگزارگردید. در این آزمون 26 نفر (14 نفر مدیر و معاون حج، 10 نفر مامورین پذیرایی کاروانهای حج و مجموعه و یک نفر مدیر مجموعه و معاون ایشان) حضور داشتند.

لازم بذکر است قبولی دراین آزمون مبنای اعزام افراد جهت تشرف به حج تمتع سالجاری خواهد بود و کسانیکه در این آزمون  امتیاز لازم را کسب ننمایند، می بایست جهت قبولی درمرحله دوم درتاریخ 94/05/02 مجدداً شرکت نمایند.

لینک خبر: سازمان حج و زیارت قزوین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

همایش یک روزه آموزشی عوامل اجرایی حج تمتع 94 در روز دوشنبه مورخ 94/3/18 از ساعت 14 الی 18 در سالن آمفی تئاتر حج و زیارت قزوین برگزار شد.

همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید توسط یکی از عوامل حج سالجاری آغاز شد. سپس مسئول حراست حج و زیارت قزوین در خصوص امنیت در سفر زیارتی توصیه هایی داشتند و از حاضرین درخواست نمودند تا با توجه به مسائل روز منطقه اهتمام بیشتری در خصوص مراقبت از زائرین داشته باشند. در ادامه  مدیر حج و زیارت استان  در خصوص اهمیت آموزش و فلسفه اجرای دوره های بازآموزی برای عوامل مطالبی را بیان نموده و در مورد بخشنامه ها و دستورالعمل های حج سالجاری اعم از دستورالعملهای کاروانها، مجموعه ها، امداد، حمل و نقل، مسائل مالی مجموعه ها، تغذیه و تدارکات و همچنین ارتباط مدیران و مجموعه ها با یکدیگر توضیحاتی را ارائه فرمودند.

در ادامه دو تن از مدیران حج سال گذشته نکاتی را در خصوص انتقال تجارب حج 93  برای مدیران و عوامل حج سالجاری، انتخاب عوامل متعهد، توانمند و دلسوز، توجیه زائرین برای تهیه سوغات سفر در ایران، توجه کافی به استفاده از توان بالقوه یاوران حجاج و ایجاد تفاهم و همدلی مدیران کاروانها با مدیران مجموعه،نحوه تعامل با کاروان سایر استانهای مستقر در یک مجموعه، آموزش قبل از سفر زائرین اعم از نحوه استفاده از آسانسور ، پله برقی ، سرویس بهداشتی و .. ربیان داشتند.

در ادامه آقای ره انجام مدیرمجموعه سال گذشته نیز در خصوص مسائل مجموعه ها و تعامل تمامی عوامل کاروانها با مدیرمجموعه، هتل، تجربه موفق سال گذشته و همچنین نحوه اداره و تدارکات هتل، مدیریت رستوران، سالن جلسات و مسائل مرتبط با ایام تشریق و نقل ترددی مطالبی را بیان نمودند.

لینک خبر: سازمان حج و زیارت قزوین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

برای کمک به زائران گرامی و تسهیل دسترسی آنان به آموزش های مورد نیازشان، سامانه آموزش مجازی زائر توسط بعثه مقام معظم رهبری راه اندازی گردیده است. 
در این پایگاه کاربر با حضور در سامانه آموزش مجازی اقدام به گذراندن دروس می‌نماید و اشکالات خود را در کلاس‌های آنلاین برطرف خواهد نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

قابل توجه زائرین عزیز کاروان حج 37002

همانگونه که در جلسات آموزشی عنوان گردیده بود، کلیه زائران محترم باید جهت انجام معاینات ویژه پزشکی به پزشک معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت مراجعه نمایند. شایان ذکر است طبق زمان بندی اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت کلیه زائران کاروان 37002 در روز دوشنبه مورخ هجدهم خردا ماه باید جهت معاینات به پزشک معرفی شده مراجعه نمایند.

لطفاً جهت دریافت معرفی نامه خود، به آژانس گل نرگس واقع در خیابان سپه مراجعه نمایید.

نشانی آژانس گل نرکس: خیابان سپه (شهید انصاری) جنب حسینیه کربلایی ها

پزشک معتمد سازمان: دکتر داریوش طاهرخانی

نشانی مراجعه جهت معاینه پزشکی:  قزوین، خیابان هلاال احمر، مجتمع هلال احمر قزوین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

عید بزرگ ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه بر همه شیعیان و منتظران آن حضرت مبارک و تهیت باد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

ششمین جلسه آموزشی کاروان حج 37002 طبق برنامه در روز جمعه هشتم خرداد برگزار گردید. در این جلسه بررسی و اصلاح قرائت نماز زائرین عزیز توسط روحانی محترم کاروان انجام گردید.

ششمین جلسه آموزشی کاروان حج 37002

ششمین جلسه آموزشی کاروان حج 37002

ششمین جلسه آموزشی کاروان حج 37002

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

پنجمین جلسه آموزشی کاروان در تاریخ هفتم خرداد ماه در حسینیه آمنه خاتون برگزار گردید.

در این جلسه، پس از تلاوت قران توسط حاج آقای عسکری، در ادامه ی جلسات گذشته سلسله مباحث مربوط به نکات مهم اجرایی، توسط مدیر کاروان عنوان گردید.

سپس مدیر محترم کاروان حجت الاسلام حاج آقا نوروزی نیز در ادامه سلسله مباحث مربوط به احکام و مناسک حج، به آموزش احرام و محرمات آن و طواف پرداختند. تصاویری از جلسه پنجم در ادامه قابل مشاهده است.

ضمناً با توجه به اینکه تعدادی از عزیزان تمایل به دریافت فیلم آموزش احکام مربوط به طواف داشتند، این بخش از جلسه آموزشی را می توانند از طریق لینک های زیر دانلود کنند.

احکام ومناسک حج- طواف- بخش اول

احکام ومناسک حج- طواف- بخش دوم

احکام ومناسک حج- طواف- بخش سوم

پنجمین جلسه آموزشی کاروان حج 37002

یرای مشاهده ادامه عکسها، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

همایش کارگزاران حج و زیارت استان قزوین و راویان دفاع مقدس در تاریخ 4 خرداد در حسینیه سیدالشهدا سپاه حضرت صاحب الامر استان برگزار گردید.در این همایش علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر بیاناتی در خصوص زندگینامه و فضائل اخلاقی حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع)،فرمودند و در ادامه در خصوص اعزام راوی با کاروانهای عتبات عالیات استان گفت: با توجه به اینکه مسیر زمینی عتبات عالیات این استان از مناطق جنگی پادگان نوژه، عملیات غرورآفرین مرصاد و مناطق جنگی مهران عبور می نماید این مدیریت جهت استفاده زائرین از این فرصت و وصل دفاع مقدس به نهضت عاشورا و ذکر فداکاریها و ایثارگریهای شهدای دفاع مقدس با امضای تفاهم نامه ای با سپاه پاسداران استان تاکنون حدود ۱۰۰ کاروان از راویان دفاع مقدس استفاده نموده که مورد استقبال زائرین نیز قرار گرفته است.

 فرماندهی سپاه پاسداران صاحب الامر(عج) استان از سخنرانان دیگر این همایش بود. و در ادامه آقای صدیقی مدیرکل ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز گزارشی از روند اجرای طرحهای عمرانی در حرم طفلان حضرت مسلم(ع) که به همت محبان اهل بیت استان قزوین اجرا می گردد ارائه نمود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین نیز که در جلسه حضور داشتند ، دقایقی در خصوص اهمیت والای کعبه و دعای حضرت ابراهیم(ع) در این سرزمین و لزوم شناخت  امام عصر توسط مسلمین جهت قبول حج به سخنرانی پرداختند

آقای شکرنابی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز به مناسبت سالروز فتح خرمشهر به ذکر خاطراتی از فتح خرمشهر و رشادتها و فداکاریهای رزمندگان پرداختند.

در پایان همایش با اهدای لوح سپاس و هدایایی از راویان اعزامهای عتبات عالیات و دست اندرکاران اجرای آن تقدیر شد.

لینک خبر: سازمان حج و زیارت استان قزوین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

اعیاد شعبانیه مبارک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۴
حسن خانبان