کاروان حج "قائم (عج)"

کاروان حج 37002 قزوین با مدیریت حاج حسن خانبان

کاروان حج "قائم (عج)"

کاروان حج 37002 قزوین با مدیریت حاج حسن خانبان

کاروان حج "قائم (عج)"
ایمیل: hasankhanban[at]yahoo.com
جستجو در وبلاگ
حج تمتع 94

شعار حج تمتع 94

پخش زنده حرم

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پارس قران

سازمان حج استان قزوین

;کتابخانه تخصصی حج

اوقات شرعی
اوقات شرعی
آخرین نظرات

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

به نام خالق یکتا

همایش یکروزه و میدانی زائران حج تمتع 94 استان قزوین از ساعت 8 صبح مورخ 94/5/22 در مسجدالنبی(مصلی) شهر قزوین برگزار شد.

کاروان قزوین 37002 خانبان

در ابتدای همایش، تمامی زائران کاروان های حج تمتع قزوین با پوشیدن لباس احرام، مناسک عمره تمتع را به صورت نمادین انجام دادند. گزارش تصویری این مناسک نمادین در ادامه این گزارش قابل رویت است.

کاروان قزوین 37002 خانبان

کاروان قزوین 37002 خانبان

پس از انجام نمادین مناسک، کلیه زائران و عوامل اجرایی کاروانها در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد گردهم آمدند تا طبق برنامه ریزی شده، در سخنرانی مدعوین همایش شرکت نمایند.

مراسم با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس آقای کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین، ضمن خیرمقدم به میهمانان و زائران، هدف از برگزاری همایش یکروزه را بالا بردن آمادگی زائرین دانسته و بیان داشتند این همایش که همانند اعمال و مناسک عمره تمتع طراحی گردیده جهت هماهنگی بیشتر زائران و کاهش  نگرانی و استرس آنها برنامه ریزی شده است. ایشان در ادامه توصیه هایی جهت حفظ شئون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حج و نیز تلاش جهت بهره مندی از منافع حج جهت توشه آخرت و اخلاص در این سفر معنوی بیان نمودند و بر لزوم آمادگی قبل از سفر، عدم بازارگردی و اتلاف وقت زائران جهت موفقیت و بهره برداری از این سفر معنوی تاکید کردند.

کاروان قزوین 37002 خانبان

در ادامه آقای بیات از مسئولین حراست سازمان حج و زیارت، نکات مهمی درباره امنیت در سفر و رعایت موضوعات امنیتی بیان کردند. ایشان ضمن ارائه مهمترین نکات امنیتی اعم از سرقت، گم شدن زائرین، مراقبت از اموال، تصادفات، احترام به قوانین کشور میزبان و نیز مواد مخدر توصیه داشتند زائرین حتماً نکات امنیتی بیان شده توسط مدیران کاروانها و یا ارائه شده در قالب بروشورها را رعایت نموده تا سفر خوشی  را تجربه نمایند

سرهنگ وندایی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از دیگر سخنرانان این همایش بودند که در خصوص مجازاتهای حمل مواد مخدر در داخل و  همچنین قوانین کشور عربستان نکاتی را بیان داشتند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین نیز دقایقی در خصوص فلسفه حج به بحث و گفتگو پرداختند. ایشان اولین گام در بحث حج را تقوا دانسته و بیان داشتند زائران دنبال کسب تقوا باشند که این موجب میشود عقل  روحانی و اراده توانا شود.ایشان در ادامه بر لزوم قبولی حج در کنار شناخت امام بیان داشتند زیارت با ولایت معنا پیدا می کند و اگر  زیارت بدون شناخت امام و ولایت باشد فایده ای ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی نماینده مقام بعثه معظم رهبری در سازمان حج و زیارت سخنران پایانی این همایش بودند. ایشان ضمن برشمردن برخی از برکات حج ( آمرزیدن گناه، پاداش بهشت از طرف خداوند، عنایت نمودن خیر دنیا و آخرت، استجابت دعا و  نورانی نمودن چهره حاجی) بر خودسازی، رفتار نیکو با همسفران . مغتنم شمردن این سفر معنوی تاکید نمودند.

پس از پایان برنامه سخنرانی مدعوین، نماز جماعت در کاروانها برگزار گردیدو در ادامه با صرف ناهار و استراحت زائران، جلسات اختصاصی کاروانها آغاز شد.

پایان بخش همایش یکروزه حج 94 ، سخنرانی مدیر مجموعه مکه مکرمه جناب حاج اقا نیازمند مطلوبی بود که مسائلی در رابطه با هتل  مجموعه الجفری در مکه بیان نمودند. این جلسات تا ساعت 17 ادامه داشت و به این ترتیب راس ساعت 17 همایش به کار خود پایان داد.

در کنار همایش یک روزه حج در استان قزوین، برنامه های جانبی نیز برگزار گردید: نمایشگاه عکس و کتاب، برپایی چادر هلال احمر جهت معاینه زائرین، حضور نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان جهت ثبت نام متقاضیان طرح اکرام ایتام و موسسه خیریه کارگزاران زیارتی حج و زیارت استان در برپایی برنامه های جانبی همایش فعالیت داشتند.

کاروان قزوین 37002 خانبان

همایش یکروزه حج تمتع

برای مشاهده ادامه عکس ها، به ادمه مطلب بروید ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

عوامل کاروان حج 37002

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

شهادت امام جعفر صادق تسلیت باد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

بروشور راهنمای سفر زیارتی و دانستنی های اجرایی حج تمتع 1394 را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ،همایش سراسری مدیران ستادی ، استانی ، مدیران مجموعه و کاروانهای حج تمتع سال 1394 در دو روز چهارشنبه و پنج شنبه مورخ 15 و 16 مرداد با حضور تمامی مدیران حج تمتع از سراسر کشور در مجتمتع یاوران حضرت مهدی (عج) در استان قم برگزار شد.

براساس این گزارش، در این همایش حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نمایندة ولی فقیه در امور حج و زیارت و مهندس سعید اوحدی ریاست سازمان حج و زیارت سخنرانی کردند.

مهمترین و برجسته ترین مطالب مطرح شده در این همایش عبارتند از:

  • زائران ایرانی حج تمتع در قالب 455 کاروان و 255 پرواز از 19 ایستگاه پروازی در کشور به حج مشرف خواهند شد.
  • اولین گروه حجاج ایرانی از تهران و مازندران به مدینه منوره اعزام می شوند.
  • بمنظور رفاه حال زائران امسال امکان اعزام زائران مدینه قبل 12 درصد افزایش یافته و در 21 استان امکان انتخاب اعزام مدینه قبل یا بعد برای زائران فراهم شده است.
  • در سال جاری، یک چهارم هتل هایی که خدمات مطلوب نداشتند حذف شدند و اتاق های با ظرفیت پنج نفر زائر به 11 درصد کاهش یافته است.
  • طرح انطباق خدمات پزشکی در حج امسال به صورت کامل اجرا می شود و همه خدمات پزشکی زنان را که 53 درصد زائران هستند، پزشکان زن متخصص و فوق تخصص ارائه خواهند کرد. تعداد پزشکان زن امسال 20 درصد افزایش یافته است.
  • بمنظور افزایش رضایت آنان تنوع غذایی از 23 نوع به بیش از 40 نوع افزایش یافته است.
  • برگشت زائران خانه خدا از ششم تا بیست و ششم مهر انجام خواهد شد.
  • شعار حج امسال را «حج، بصیرت، معنویت و همدلی اسلامی»
  • امسال بسته های فرهنگی متناسب با هر زائر طراحی شده است که در اختیار آنان قرار می گیرد.

لینک خبر: پایگاه اطلاع رسانی حج

همایش سراسری مدیران حج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، به منظور تبیین برنامه های فرهنگی حج تمتع و ایجاد هماهنگی بین یاوران حجاج کاروانهای حج و بهره گیری بیشتر از این ظرفیت ارزشمند، همایش اعضای گروه های یاوران حجاج استان قزوین در تاریخ 12 مرداد از ساعت 16 لغایت 19 در سالن اجتماعات حج و زیارت استان برگزار شد.

بعد از تلاوت آیاتی چند قرآن مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین موسوی نماینده دفتر نمایندگی بعثه در استان در خصوص برکات و آثار معنوی تعاون در حج و کمک به زائرین نکاتی را بیان داشتند.

سپس علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان حج را رکنی از ارکان اسلام دانسته و بیان داشتند در موسم حج سالجاری به ازای هر 10 یا 12 نفر یک نفر یاور حجاج در نظر گرفته شده است. ایشان ضمن ارائه آمار زائران حج سالجاری و تفاوت آن با حج سال گذشته استان بیان داشتند ، داشتن سعه صدر و حوصله در طول سفر و احترام به سالخوردگان را از ضروریات این سفر برشمردند.ایشان عدم بازارگردی و استفاده از فرصت بدست آمده را یکی دیگر از شاخصهای حج دانسته و بیان داشتند زائرین باید از این فرصتی که نصیب آنان شده نهایت استفاد ه را برده و توشه آخرت خود قرار دهند.

در پایان نیز حجت الاسلام و المسلمین نصری نماینده معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به تبیین برنامه ها و شیوه کار یاوران حجاج پرداخته و به سوالات ایشان پاسخ دادند.

لینک خبر: سازمان حج و زیارت استان قزوین

همایش یاوران حجاج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

جلسه هماهنگی جهت برگزاری همایش هفته حج، با حضور مدیران، معاونین، عوامل کاروانهای حج ۹۴ استان و نیز کارگزاران زیارتی استان در روز یکشنبه ۱۱ مرداد از ساعت ۱۸ برگزار گردید. این جلسه با تلاوت آیاتی چند از قران کریم توسط معوان کاروان حج 37002 ، آقای شالباف شروع شد و در ادامه کمیته های برگزاری همایش به شرح زیر معرفی شدند:

کمیته تشریفات و انتظامات به مسئولیت حاج آقای رسولی،

کمیته فرهنگی به مسئولیت حاج آقای ملکی ها،

کمیته تدارکات به مسئولیت حاج آقای فصیحی رامندی،

کمیته مالی به مسئولیت حاج آقای توکل زاده.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

به لطف خداوند منان هشتمین جلسه آموزشی، در زمان مقرر در نهم مرداد ماه در محل حسینیه امامزاده آمنه خاتون برگزار شد. در این جلسه ابتدا مدیر کاروان نکاتی درباره برگزاری همایش در جلسه آینده بیان کردند و در ادامه برخی نکات اجرایی سفر حج بیان شد. همچنین از زائران درخواست شده است تا در صورت تمایل نام خود را گروه های 3، 4 و یا 5 نفره برای اتاق بندی هتل ها در اختیار مدیر کاروان قرار دهند.

در ادامه برنامه یکی از مسولان حراست سازمان حج و زیارت، به بیان نکات مهم امنیتی پرداختند. روحانی محترم کاروان، جناب آقای حجه الاسلام نوروزی، در ادامه سلسله مباحث خود، احکام و مناسک حج را به شرح زیر تشریح و تبیین کردند:

احکام عمومی:            خمس و زکات 

اخلاق و آداب سفر:      ضرورت مهرورزی با همسفران، گشاده رویی و اخلاق نیکو بویژه با خانواده، بخشش و سعه صدر، توشه حلال

اسرار حج:                 اسرار سعی و حلق

مناسک حج:              وقوف در عرفات، وقوف در مشعر، اعمال روز عید قربان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

هفتمین جلسه آموزشی کاروان با حضور زائران عزیز در تاریخ اول مرداد ماه نود و چهار برگزار گردید. در این جلسه، روحانی محترم کاروان، در ادامه سلسله مباحث شان به بیان موارد زیر پرداختند:

احکام عمومی:          غسل

اخلاق و آداب سفر:     حلالیت طلبیدن، خداحافظی، لزوم رعایت اخلاق و سازگاری با همسفران

اسرار حج:                رموز طواف و نماز طواف    

مناسک حج:             سعی صفا و مروه، حلق و تقصیر

همچنین در ادامه برخی مسائل اجرایی حج توسط مدیر کاروان در زمینه هایی نظیر لباسهای متحد الشکل مردان، اقلام ضروری سفر، چمدان ها و بارهای مجاز و ...تشریح گردید.

در خاتمه جلسه چمدان های زائران و لباسهای متحدالشکل زائران مرد، توزیع گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۴
حسن خانبان