کاروان حج "قائم (عج)"

کاروان حج 37002 قزوین با مدیریت حاج حسن خانبان

کاروان حج "قائم (عج)"

کاروان حج 37002 قزوین با مدیریت حاج حسن خانبان

کاروان حج "قائم (عج)"
ایمیل: hasankhanban[at]yahoo.com
جستجو در وبلاگ
حج تمتع 94

شعار حج تمتع 94

پخش زنده حرم

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پارس قران

سازمان حج استان قزوین

;کتابخانه تخصصی حج

اوقات شرعی
اوقات شرعی
آخرین نظرات

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

به نام خالق یکتا

چهارمین جلسه آموزش کاروان حج 37002 در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه در حسینیه آمنه خاتون برگزار گردید.

پس از قرائت قران توسط قاری نونهال محمدعماد عسگری، مدیر کاروان، حاج حسن خانبان در ادامه سلسله مباحث رعایت نکات اجرایی، مواردی را گوشزد کردند. سپس روحانی کاروان جناب حجت الاسلام حاج محمدجواد نوروزی نیز ضمن بیان نکاتی ارزنده از آداب سفر، در ادامه مباحث گذشته احکام تیمم و غسل و نیز احکام احرام را تبیین نمودند.

در انتهای جلسه، جناب آقای حاج مهدی رسولی از مدیران کاروانهای حج تمتع، که ان شاالله در حج امسال مدیر مجموعه هتل مکه خواهند بود، ضمن معرفی خود به بیان مختصری از وظایف مدیر مجموعه پرداختند.

گوشه هایی از این جلسه در غالب عکس و فیلم در ادامه مطلب قابل مشاهده است.

چهارمین جلسه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

نهمین جلسه مدیران حج تمتع 94 استان قزوین با حضور حاج آقا کلانتری مدیر حج و زیارت استان و تمامی مدیران حج تمتع سالجاری در مورخ 94/2/21 از ساعت 12 الی 14 در دفتر مدیریت حج و زیارت استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه مباحث ذیل مورد بحث و بررسی و تصویب مدیران حج قرار گرفت:

وضعیت آموزش اختصاصی مدیران و عوامل حج و مدیر مجموعه طبق دستور العملهای ابلاغی در موعد مقرر انجام پذیرد.

  • لباس  زائرین بصورت متحدالشکل طبق دستورالعمل سازمان حج و زیارت در استان تهیه گردد.
  • با توجه به پرداخت قسط دوم سفر توسط  95 درصد از زائران مدیران جهت پیگیری واریز مابقی زائرین نیز پیگیری های لازم را انجام دهند.
  • ساک زائرین بصورت متحدالشکل در استان تهیه و بین زائرین توزیع گردد.
  • تهیه بروشور و نشریه متحدالشکل زائرین برای تمامی کاروانهای استان
  • مدیران جهت معاینه پزشکی زائرین در موعد مقرر کوشا بوده و هر چه سریعتر نسبت به این امور اقدام نمایند.
  • معرفی نماینده مدیران حج جهت پیگیری همایش متمرکز زائران حج در هفته حج و همکاری تمامی مدیران با نماینده برگزاری همایش متمرکز جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن آن.
  • مدیران در بسط و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین اقامه نماز جماعت زائرین در حرمین شریفین در کلاسهای آموزشی توصیه های لازم را ارائه نمایند.

لینک خبر: سازمان حج و زیارت قزوین

نهمین جلسه هماهنگی مدیران حج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

سومین جلسه آموزشی کاروان حج 37002 به یاری خداوند متعال طبق برنامه امروز پنجشنبه، 94/2/17 در حسینیه آمنه خاتون برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آیاتی از قران کریم توسط قاری عزیز آقای حاج عباس عسگری قرائت شد؛ سپس مداح اهل بیت، سید رضی موسوی، یکی از زائرین عزیز کاروان مداحی نمودند. مدیر کاروان، حاج حسن خانبان، در این جلسه ضمن برشمردن نکات مهم اجرایی در سفر و تذکر جدی راجع به مواد مخدر و قوانین عربستان در مورد حاملین مواد مخدر و معتادین بیان شد.

در ادامه روحانی معزز کاروان حجت الاسلام حاج محمدجواد نوروزی، ضمن بر شمردن آداب پیش از سفر، احکام ویژه مربوط به وضو و شرایط آن را به تفصیل بیان کردند.

در این جلسه، ریاست محترم سازمان حج و زیارت قزوین حاج آقای کلانتری به همراه جمعه از همراهانشان میهمان  کاروان حج 37002 بودند.

برای مشاهده فیلمها و عکسهای این جلسه آموزش، ادامه مطلب را ببینید...

سومین جلسه آموزشی کاروان حج 37002

گوشه از مداحی، زائر کاروان، سید رضی موسوی:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

میلاد حضرت علی فرخنده باد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

جلسه هماهنگی و انتقال تجارب مدیران حج استان

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین: جلسه انتقال تجارب حج مدیران استان قزوین با حضور مدیر حج و زیارت استان و مدیران حج سال جاری و نیز مدیران سالهای قبل برگزار شد.

در این جلسه بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید، کلانتری مدیر حج و زیارت استان ضمن بیان اهمیت خدمت به زائران بیت ا.. الحرام ، بر لزوم استفاده از تجارب مدیران سالهای قبل جهت بهتر برگزار شدن و خدمت رسانی به زائرین تاکید کردند.

در این جلسه در خصوص دو محور آموزش عوامل اجرایی حج سالجاری برای بالا بردن کارایی آنان و انتقال تجارب مدیران سال 93 به بحث و تبادل نظر پرداخته شد و مدیران پس از ارائه نظرات و پیشنهادات خود کمیته 7 نفره تشکیل دادند که در این کمیته اعضا نکات مفید و کلیدی را جهت انعکاس به سازمان حج و زیارت استخراج و جمع بندی  نمایند.

لینک خبر: سازمان حج و زیارت استان قزوین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

دومین جلسه آموزشی زائران کاروان حج قائم (عج) شماره 37002 جهت اعزام حج تمتع سال 1394 راس سات 16:30 پنج شنبه مورخ سوم اردیبهشت ماه در حسینیه آمنه خاتون برگزار گردید.

این جلسه با تلاوت آیاتی از قران کریم توسط آقای حاج عباس عسگری آغاز شد، و سپس مدیر کاروان با تبریک فرارسیدم ماه مبارک رجب و یمن تلاقی جلسه دوم با لیله الراغئب؛ در ادامه مباحث مطرح شده در جلسه اول، موارد مهمی را در خصوص نکات اجرایی بیان نمودند. در ادامه حجت الاسلام حاج محمدجواد نوروزی، روحانی محترم کاروان سخنان خود را با تسلیت شهادت امام علی النقی(ع)، ضمن برشمردن برکات ماه رجب نکات مهمی را در خصوص انجام اعمال واجب، قرائت صحیح نماز و قران، و اهمیت انتخاب مرجع تقلید اعلم و زنده و .... نکات ارزنده ای را بیان نمودند.

در بخش پایانی جلسه مدیر کاروان سخنان خود در رعایت نکات مهم در عربستان را ادامه دادن و هتلهای مدینه و مکه کاروان حج قائم معرفی شد.

شایان ذکر است نشریه شماره یک کاروان حج قائم (عج)-37002 که شامل خلاصه ای از مباحث جلسه اول و معرفی عوامل کاروان بود، میان زائران توزیع شد.

برای مشاهده عکس ها و بخشی از فیلم مراسم  به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دومین جلسه آموزشی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۴
حسن خانبان

به نام خالق یکتا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» رییس سازمان حج و زیارت،  روز جمعه 28 فروردین ماه در همایش روحانیون کاروان های حج 94 که در قم برگزار شد، اعلام کردئ که هتل های حج قرعه کشی شده‌اند و 90 درصد برنامه ریزی های حج امسال انجام شده است.

وی بیان داشت اولین پرواز زائران حج به سوی سرزمین وحی از اول شهریور ماه انجام خواهد گرفت و آخرین گروه از حجاج 4 محرم به کشور بازمی گردند.

لینک خبر کامل: پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۴
حسن خانبان